Menü
Profil
KemoPass Fiók

Jelentkezz be a személyes hírfolyam és a cikkbeküldések eléréséhez.

Rogán: Emelkednek a minimálbérek + videó

2011. szeptember 21. · eredeti forrás

92 ezer forint lesz a minimálbér január 1-től , mivel az új adótörvények is ekkor lépnek életbe – mondta Rogán Antal a Rájátszás vendégeként kedden. Ezzel összefüggésben a képviselő emlékeztetett: 2012-ben lép életbe az a törvény is, mely lehetővé teszi a béremelések ellenőrzését az államnak.

A garantált bérminimummal kapcsolatban Rogán kifejtette: havi 108 ezer forintra emelkedik összege, egyébként ezt szokták diplomás minimálbérként is emlegetni. Ezt és a minimálbért a mindenkori kormány állapítja meg külön intézkedéssel, értelemszerűen az ennél magasabb bérek esetében már csak ajánlást tehet a kabinet – tette hozzá.

A bérajánlásnak azonban a következő évtől lesz egy olyan következménye, hogy a nettó bér megőrzéséhez szükséges emelés mértékét a munkaügyi hivatal ellenőrizheti, és annak elmaradása esetén szankcionálhat is – húzta alá a politikus.

Hozzátette: a szankció munkaügyi bírság lehet, aminek nemcsak pénzügyi vonatkozása van, hanem azt is jelenti, hogy a munkaadó következő normaszegését már a legsúlyosabb bírsággal sújthatja a hatóság. Továbbá, ha a munkáltató nem hajtja végre a megfelelő szintű béremelést, akkor ki lehet zárni az állami támogatások teljes köréből – mutatott rá Rogán.


KCMDB-be került: 2024-05-05, fidesz_hu_scraper_v2