Menü
Profil
KemoPass Fiók

Jelentkezz be a személyes hírfolyam és a cikkbeküldések eléréséhez.

Czomba: Nő a minimálbér reálértéke

2012. december 13. · eredeti forrás

Megállapodás született a kormány, a munkaadók és a szakszervezetek között a jövő évi minimálbérről és garantált bérminimumról, így 2007 óta először nőhet a minimálbér és a garantált bérminimum reálértéke - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikai államtitkára csütörtökön az MTI-nek.

Czomba Sándor kifejtette, a minimálbér a felek megállapodása alapján jövőre az idei 93 000 forintról 98 000 forintra nő - ez csaknem 5,4 százalékos növekedés -, a szakmunkás minimálbér 108 ezerről 114 ezer forintra emelkedik 5,6 százalékkal. Figyelembe véve, hogy a 2013-ra várt infláció 5,2 százalék, elmondható, hogy 2007 óta először nő a legkisebb bérek reálértéke - hangsúlyozta az államtitkár.

Emlékezetett: a kormánynak a minimálbér kihirdetése előtt konzultációs kötelezettsége van a Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanáccsal (NGTT). A hétfői NGTT-ülésre a szociális partnerekkel elfogadott előterjesztéssel megy a kormány - mondta Czomba Sándor.


KCMDB-be került: 2024-05-05, fidesz_hu_scraper_v2

General media widget
  • menu item 1
  • menu item 2