Minimálbérek az EU-ban
2004. november 2. · eredeti forrás
Több tagországban, mint például Németországban, Ausztriában nincs országosan kötelező legkisebb bér, a minimálbérek mértékét az ágazati tarifaszerződések szabályozzák. 2004. január 1-jén, az "EU25-ben" a minimálbérek összege 121 euró (Lettország) és 1403 euró (Luxemburg) között változott - írja a haon.hu. Magyarországon mintegy 200 eurót ér az 53 ezer forintos minimálbér.
A tagjelölt országok közül Bulgáriában havonta 61 euró, Romániában 69 euró, Törökországban pedig 240 euró volt a minimális kereset, Magyarországon pedig alig valamivel több, mint 200 eurót ér az 53 ezer forintos minimálbér.
Jelenleg az Európai Unió 25 tagállamából 18-ban létezik törvény által előírt, hivatalos havi minimálbér. Minimálbért kötelező fizetni a három tagjelölt országban, azaz Bulgáriában, Romániában és Törökországban is. Több tagországban, mint például Németországban, Ausztriában nincs országosan kötelező legkisebb bér, a minimálbérek mértékét az ágazati tarifaszerződések szabályozzák.
Összehasonlításul: az Egyesült Államokban a szövetségi minimálbér 727 eurónak felel meg, az államok egy részében viszont a munkavállalókat ennél magasabb havi minimum illeti meg. A vizsgált országok többségében a minimálbér kevesebb, mint 50 százaléka a bruttó átlagkeresetnek.
haon.hu - fideszfrakcio.hu
KCMDB-be került: 2024-05-04, fidesz_hu_scraper_v2