Kapcsolat
KEMOCloud Közéleti Médiatár

Száz lépés, avagy még több pénzt az emberektől

Megjelent: 2005. május 27., 11:38fidesz.huEredeti cím: archiv.fidesz.hu/index.php?Cikk=38747Archiválva: 2024. május 4.

A kormányszóvivő szavait pontosító tájékoztatóján a kancelláriaminiszter beismerte, hogy újabb adóemelésre készül a kormány. Ez a Fidesz számára elfogadhatatlan, ezért az előterjesztésre nemmel fog szavazni - hangsúlyozta Halász János.

A kormányszóvivő szavait pontosító tájékoztatóján a kancelláriaminiszter beismerte, hogy újabb adóemelésre készül a kormány. Ez a Fidesz számára elfogadhatatlan, ezért az előterjesztésre nemmel fog szavazni - hangsúlyozta Halász János.

A Fidesz-frakció szóvivője elmondta: Kiss Péter a "szerencsétlen kormányszóvivőt" hibáztatta, miközben a kormánytagok is összevissza beszéltek arról, mekkora bevételre számítanak az intézkedés nyomán. Az első számítások szerint több mint egymillió ember jár rosszul az új adó bevezetésével. "Magyarországon ennyi tőkés nincs" - szögezte le Halász. Majd hozzátette, hogy "Gyurcsány Ferenc kapkodó, zavaros ötleteinek így is, úgy is az emberek isszák meg a levét".

Ősszel tárgyalnak az ekhóról

Kiss Péter tegnap bejelentette, hogy a kormány a színlelt szerződésekre vonatkozó moratórium meghosszabbítása, illetve a szabadfoglalkozású jogviszony létrehozása mellett döntött.

Az első döntés alapján 2006. június 31-éig az adóhatóság nem büntetheti azokat a vállalkozókat, illetve az őket foglalkoztató társaságokat, akik esetében a munkaviszonyt megbízási jogviszonnyal fedik el.

A kancelláriaminiszter szerint 35 %-os átalányadó terheli majd az egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulással egybekötött szabadfoglalkozású státusú megbízottal szerződő társaságot. Az átalányt a megbízónak kell fizetnie, és ez helyettesíti az összes közterhet, amely a munkaadót és munkavállalót terhelné, vagyis kiváltja a 13,5 %-os egyéni és 32 %-os munkáltatói járulékot, valamint az szja-t is. Ezzel szemben áll a sok érintett által választott 15 %-os eva, az iparűzési adó, valamint a minimálbér után fizetendő járulékteher, egy év múlva már tetézve a büntetések lehetőségével is.

A FigyelőNet értesülései szerint az ekhóról, illetve a szabadfoglalkozású jogviszonyról szóló jogszabály tervezetét az őszi ülésszakban tárgyalja a parlament. A szabályozás 2006. január 1-jén léphet hatályba. A bejelentés alapján az adó és társadalombiztosítás szempontjából munkavállalónak minősülnek majd az érintettek, de életben marad a megbízási jogviszony, azaz a törvény nem minden biztosítékot garantál majd.

fideszfrakcio.hu-összeállítás

* * *

JÁRULÉKTERHEK MUNKAVISZONYNÁL MA (százalék)

Munkáltató fizeti

Egészségbiztosítási járulék 11

Nyugdíj-biztosítási járulék 18

Munkaadói járulék 3

<i>Összesen: 32</i>

Munkavállaló fizeti

Nyugdíj-biztosítási járulék 8,5

Egészségbiztosítási járulék 4

Munkavállalói járulék 1

<i>Összesen: 13,5 %</i>

<i> Forrás: Napi Gazdaság </i>