Menü
Profil
KemoPass Fiók

Jelentkezz be a személyes hírfolyam és a cikkbeküldések eléréséhez.

Kész a sarcolás kormánytervezete

2006. június 14. · eredeti forrás

Árfolyam-nyereségadót, kamatadót is kivetne a kormány, emelné az egyszerűsített vállalkozói adó mértékét, s emellett több kedvezményt is megvonna a lakosságtól. Mindezt az egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról szóló tervezet tartalmazza, amelyet a kormány benyújtott az Országgyűlésnek.

A kormány személyi jövedelemadóról szóló törvényhez benyújtott javaslata szerint - egyebek mellett - a kamatból és a tőzsdei ügyletekből származó jövedelmeket 20 százalékkal adóztatnák meg. Mind a tőzsdei árfolyamnyereségadót, mind a kamatadót 2006. szeptember 1-jétől kellene fizetni.

A javaslat szerint szintén szeptember 1-től 44 százalékról 54 százalékra emelkedne a természetbeni juttatásokat terhelő adó mértéke. E módosítás 2007. január 1-től a munkáltatóknál az adóköteles béren kívüli juttatásokra is vonatkozna.

Természetbeni juttatásként idén szeptember 1-től a cégtelefon

magáncélú használata is adóköteles lesz, ha ezt elfogadja az Országgyűlés. Ennek mértéke a telefonszolgáltatással kapcsolatos kiadás 20 százaléka.

A jövő évtől - a kormány javaslata szerint - számos adókedvezmény is megszűnik. Így megszűnik a szellemi tevékenység kedvezménye, a felnőttképzés és a számítógép-beszerzés kedvezménye.

A 2007. január 1. után felvett lakáshitelek törlesztéséhez adókedvezmény már nem járna. Ugyanakkor a korábban felvett hitelekkel megszerzett jogosultság változatlan feltételekkel érvényesíthető lenne.

Az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló törvény (EVA) módosításával a kormány a jelenlegi 15 százalékról 25 százalékra emelné az adó mértékét.

Az általános forgalmi adóról szóló törvény a 15 százalékos kulcs megszűnne, s e tételeket a normál adómérték - 20 százalék - körébe sorolnák. Az öt százalékos adókulcs és az ide besorolt termékek köre nem változna.

A társasági adóról és osztalékadóról szóló törvény módosítása - egyebek mellett - rendelkezik az úgynevezett elvárt adóról. Ennél az adónál az adóalap az adóév összes bevételének két százaléka.

Bizonyos feltételek esetén mód van arra, hogy a vállalkozás felmentést kapjon ennek az adófajtának a fizetése alól.

A kormány több ponton módosítaná a vállalkozások számára biztosított beruházási adókedvezményeket is.

A jövedéki törvény módosításával a cigaretták esetében kormány 2006. szeptember 1-től 5,7 százalékkal emelné az adót, 2007-ben pedig további két lépésben - áprilisban és szeptemberben - lenne ismét 2,7-2,7 százalékos emelés. A szeszesitalok adója - a bor kivételével - 2006. szeptemberétől 7 százalékkal nőne.

A társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról szóló törvény módosításával a kormány idén szeptembertől a jelenlegi 4 százalékról 6 százalékra emelné az egyéni egészségbiztosítási járulék mértékét. A javaslat szerint a nyugdíjas foglalkoztatott is fizet egyéni természetbeni egészségbiztosítási járulékot.

Az egyéni egészségbiztosítási járulék egy százalékkal emelkedne, s így ennek mértéke 7 százalék lenne 2007. január 1-től.

MTI - fidesz.hu


KCMDB-be került: 2024-05-05, fidesz_hu_scraper_v2

General media widget
  • menu item 1
  • menu item 2